Czy od bólu zatok mogą boleć zęby? Czy ból zatok promienieje?

Zastanawiasz się, czy ból zatok może promieniować? Jest to zrozumiałe pytanie w przypadku, gdy twoim problemem jest to, czy od bólu zatok mogą boleć zęby. Z czasem w twoim organizmie może dojść do zapalenia zatok, powodującego między innymi bóle zębów, bóle głowy czy też ból oczu i nosa. Jest to złożona sytuacja, dlatego na każdy przypadek bólu zatok należy szybko reagować.

Zapalenie zatok jest problemem, na które szczególnie narażone są osoby borykające się z infekcją górnych dróg oddechowych. Osoby te powinny wiedzieć, czy od bólu zatok mogą boleć zęby. Faktem jest, że ich leczenie jest bardzo istotnym elementem, gdyż niedoleczenie tego może właśnie przerodzić się w zapalenie zatok. Najczęściej spotykane objawy zapalenia zatok to ropna wydzielina, silny ból głowy, a także permanentnie zatkany nos. Objawy różnią się, w zależności od tego, jaki rodzaj zapalenia zatok nabył pacjent. Wyróżnia się na przykład zapalenie przewlekłe czy też ostre.

Niezależnie od przypadku, powinieneś wiedzieć, czy od bólu zatok mogą boleć zęby. Albo można też przyjąć ogólne pytanie – czy ból zatok w ogóle może promieniować. Z tego artykułu dowiesz się, czy od bólu zatok mogą boleć zęby, kiedy mija ból zatok i co na ból zatok szczękowych.

Czy ból zatok może promieniować?

Przyczyną bólu zatok jest najczęściej zakażenie bakteriami, grzybami, może też być ona spowodowana infekcją wirusową. Ból zatok wiąże się z wieloma objawami, niestety, są one bolesne i mogą utrudniać codzienne funkcjonowanie. Zapalenie zatok musi być koniecznie leczone – nie ma tak, że przejdzie samo, bo w przeciwnym razie ryzykując w ten sposób może pacjent doprowadzić do zapalenia opon mózgowych, czy też gałki ocznej.

Jak więc widać, nie ma żartów z zapaleniem zatok. Zapalenie zatok dzieli się w zależności od tego, gdzie zlokalizowane są dane zatoki, a także ile czasu trwa dana choroba. Nawracające zapalenie zatok jest wtedy, gdy powraca do pacjenta minimum 4 razy w roku. Przewlekłe zapalenie zatok trwa więcej, niż 8 tygodni. Istnieje więcej rodzajów zapalenia zatok.

Okazuje się, że ból zatok może promieniować, między innymi na zęby. Jest to mało komfortowe, dlatego czym prędzej trzeba leczyć ból zatok. Zapalenie zatok może być zdiagnozowane z wykorzystaniem badania radiologicznego, a także dzięki tomografii komputerowej.

Kiedy mija ból zatok?

Powinieneś dowiedzieć się, co na ból zatok szczękowych. Czy od bólu zatok mogą boleć zęby – wiesz już, że niestety tak. Z racji tego, czy od bólu zatok mogą boleć zęby, konieczne jest by dowiedzieć się, kiedy mija ból związany z zatokami. Rozsądnie jest wiedzieć, ile czasu trwa leczenie w takim przypadku. W większości przypadków zapalenie zatok trwa średnio 3-4 tygodnie, jednak można spotkać się z przypadkami, gdzie rozciąga się ono do 8 tygodni i dłużej. Konieczne jest stosowanie skutecznych antybiotyków, ewentualnie specjalnych kropli zmniejszających stan zapalny – w zależności od tego, z jakim typem infekcji mamy do czynienia.