Jak prawidłowo myć zęby?

Jeżeli zapytamy was, czy szczotkowanie zębów, czy też po prostu czyszczenie zębów to proste zadanie — większość z was stwierdziłaby, że to banalne zadanie. Jak się okazuje higiena jamy ustnej to znacznie więcej niż wspomniane w poprzednim zdaniu czynności. Właśnie dlatego, dziś odpowiemy na męczące was pytania, takie jak: jak powinno przebiegać czyszczenie zębów przy pomocy nici dentystycznej, jak wykonywać poprawne szczotkowanie zębów i jak uwolnić język od bakterii!

Jak prawidłowo czyścić zęby za pomocą nici dentystycznych?

Szczotkowanie zębów to jedno, jednak równie ważną rolę odgrywa czyszczenie zębów. Oczyszczanie trudno dostępnych powierzchni międzyzębowych jest niezwykle ważne, gdyż sprawia ono, że bakterie nie mogą niszczyć naszego szkliwa. Jak jednak używać poprawnie nici dentystycznej? Czyszczenie zębów przy jej pomocy jest niezwykle proste! Wystarczy odciąć kawałek nici, tak aby swobodnie owinąć sobie nią palce wskazujące. Kolejny krok to wsunięcie nitki pomiędzy zęby i delikatne poruszanie nią na boki, aby oczyścić podstawy zębów. Pamiętajcie o tym, aby przy każdej przestrzeni międzyzębowej używać nowego fragmentu nici. Widzicie sami — czyszczenie zębów wcale nie jest tak trudne!

Odpowiednia technika szczotkowania zębów

Skoro wiecie już, jak przeprowadzać czyszczenie zębów, warto też omówić technikę higieny jamy ustnej, jaką jest szczotkowanie zębów. Należy je rozpoczynać od zewnętrznej części zębów, przy zaciśniętych szczękach. Dopiero w dalszej kolejności potrzebne jest ich delikatne rozchylanie. Należy wtedy przyłożyć się do tego, aby szczotkowanie zębów objęło powierzchnie żujące uzębienia. Aby zapewnić maksymalnie efektywne rezultaty, warto korzystać z dwóch technik: wymiatającej oraz okrężnej. Pierwsza z nich opiera się na wykonywaniu ruchów z dołu go góry i na odwrót. Jeżeli chodzi o szczotkowanie zębów techniką okrężną — skupia się ona na wykonywaniu kolistych ruchów. Takie szczotkowanie zębów sprawi, że nagromadzona płytka nazębna nie będzie miała żadnych szans z wami!

Czyszczenie języka

Skoro wiecie już jak wykonywać szczotkowanie zębów oraz czyszczenie zębów — nie możecie też zapominać o języku! To właśnie bakterie, które gromadzą się na języku, są często źródłem nieprzyjemnego zapachu z jamy ustnej. Właśnie dlatego, gdy skończycie szczotkowanie zębów, warto także zadbać o pozbycie się nalotu z powierzchni języka. Jedyne co musicie zrobić, to pocierać język od tyłu do przodu — usunięcie w ten sposób sporą część bakterii! Sami widzicie – szczotkowanie zębów i czyszczenie zębów wcale nie jest tak trudne — wystarczy tylko wykonywać je poprawnie.