Zakładanie implantu stomatologicznego

Implanty zębowe są rozwiązaniem protetycznym, które można wykorzystać jako sposób na odbudowę uśmiechu. Warto jest wiedzieć, że zrekonstruowanie braków w uzębieniu jest ważne nie tylko dlatego, by ładnie wyglądać, ale także po to, by uniknąć wielu problemów – związanych z zaburzeniem symetrii twarzy, wypadaniem zdrowych zębów, zanikiem kości w szczęce i nie tylko. Sprawdź, czym są implanty zębowe i dlaczego warto jest skorzystać z implantów.

Czym jest implant zęba?

Implant zęba to tak naprawdę imitacja korzenia zęba, która jest wykonywana z takich materiałów jak tlenek cyrkonu czy też tytan. Wykorzystuje się go po to, by zamocować na nim koronę protetyczną, która docelowo ma imitować, a nawet skutecznie zastępować naturalny ząb. Pod względem funkcjonalności implanty zębów są rewelacyjne, wizualnie implanty zębów z koronami wyglądają jak naturalny ząb.

Z czego składa się proces wszczepiania implantu zęba?

Proces wszczepiania rozwiązania, jakim jest implant, jest stosunkowo krótki. Aby przejść ten proces, należy przejść kilka etapów. Pierwszym etapem jest diagnostyka, przygotowanie się pod kątem merytorycznym, rozeznanie warunków panujących w jamie ustnej. Potem konieczne jest przygotowanie zębodołu, w który lekarz implantolog wszczepi implant. Następnie, implant jest wszczepiany, a po paru dniach zakłada się na implant śrubę gojącą. Po kilku miesiącach rekonwalescencji na implant mocuje się koronę protetyczną.

Etap pierwszy zakładania implantu

Podczas pierwszego etapu, lekarz wykonuje niezbędne badania diagnostyczne, mające na celu ocenić, czy implanty mogą zostać wszczepione, a jeśli tak, to w jaki sposób. W tym celu konieczne jest wykonanie zdjęcia pantomograficznego. Następnie, w zębodole wykonuje się dziurę, w którą następnie wszczepia się implant.

Etap drugi zakładania implantu

Podczas drugiego etapu należy odsłonić implant, a następnie nałożyć na implant śrubę gojącą. Śruba gojąca sprawia, że implant, a konkretnie rana znajdująca się wokół implantu szybciej się goi. Implant potrzebuje 14 dni ze śrubą gojącą, by proces przebiegł prawidłowo. W takim przypadku implant może zostać zastosowany do dalszego leczenia protetycznego.

Etap trzeci zakładania implantu

Implant następnie wykorzystywany jest jako podstawa korony protetycznej. Implant należy odpowiednio wymierzyć, na przykład z pomocą wycisków z jamy ustnej. Wówczas pod implant zostanie przygotowana dedykowana korona, idealnie pasująca na implant. Aby na implant można było założyć koronę protetyczną, implant musi być odpowiednio ustabilizowany.

Jak dbać o implant po zabiegu?

Implanty wymagają odpowiedniej pielęgnacji po zabiegu wszczepienia. Bezpośrednio po zabiegu trzeba być szczególnie delikatnym przy higienie miejsc, w których wszczepiono implanty, by nie doszło do uszkodzenia rany. Implanty nie muszą być szczególnie pielęgnowane, wystarczy przestrzegać typowych zaleceń dotyczących odpowiedniej higieny jamy ustnej. Implanty wymagają uwagi, jednak nie są trudne do utrzymania w jamie ustnej. Wystarczy sprawić o higienę jamy ustnej, by implanty pełniły swoją funkcję przez lata.