Ważne informacje o implantach stomatologicznych

Implanty zębowe to rewelacyjne rozwiązanie, które wykorzystuje się w leczeniu implantologicznym. Zabieg, w którym wszczepia się implanty, pozwala na uzyskanie kompleksowego rozwiązania, które w sposób zbliżony do naturalnego jest w stanie przywrócić funkcjonalność uzębienia. Dowiedz się, czym są implanty zębów i dlaczego warto wszczepić implanty.

Czym jest implant zęba?

Implanty zębów od strony wizualnej można porównać do śrub – implanty są wizualnie mocno zbliżone, tytanowe nawet kolorystycznie. Implant zęba jest wykorzystywany w przypadku, gdy zębodół jest całkowicie oczyszczony – nie znajduje się w nim ząb, korzeń ani inne ciała obce. Za sprawą rozwiązania, jakim jest implant, jesteśmy w stanie stworzyć swego rodzaju konstrukcję, która całkowicie funkcjonuje i wygląda prawie jak naturalny ząb.

Implanty zębowe – przeciwwskazania

Nie jest tak, że pacjent jest w stanie każdorazowo wszczepić sobie implant. Implant nie może być zastosowany u osób, które, przede wszystkim, z różnych powodów utraciły tkankę kostną w miejscu, w którym potencjalnie miał pojawić się implant. Dzieje się tak między innymi dlatego, że ubytek był niewypełniony na tyle długo, że doszło do procesów, podczas których tkanka kostna zanikła. Jest to jednak tymczasowe przeciwwskazanie, można je wykluczyć z pomocą terapii przewidującej zrekonstruowanie tkanki kostnej, bądź zastosowanie materiału kościozastępczego.

Prócz tego, implanty nie są stosowane u kobiet w ciąży, u diabetyków, a także w przypadku, gdy pacjent ma problem z krzepnięciem krwi. Nie można także zastosować implantu, gdy w miejscu wszczepienia znajduje się stan zapalny.

Ile trwa wszczepienie implantu?

Implant wszczepia się w krótkim czasie, jednak całkowity proces leczenia trwa dużo dłużej. Wszczepianie rozwiązania protetycznego, jakim jest implant, zajmuje nie więcej, niż 30 minut, jednak całkowity czas leczenia, w którym wykorzystuje się implanty, może rozciągnąć się nawet do kilkunastu miesięcy. Wynika to z faktu, że implant musi uzyskać odpowiednią stabilność w zębodole, aby implant mógł stanowić podstawę dla korony protetycznej.

Czy implant można wszczepić każdemu?

Implant jest rozwiązaniem protetycznym wysoce uniwersalnym. Niestety, implant nie może zostać wszczepiony każdemu. Implant może zostać wszczepiony w przypadku, gdy jakość kości jest odpowiednia. Bez tego, implant nie zyska odpowiedniej stabilności. Implanty wówczas wszczepia się po przejściu zabiegu, który ma służyć rekonstrukcji kości.

Prócz tego, implant nie może być wszczepiony, gdy pacjent boryka się z problemem próchnicy, bądź też choruje na inne choroby. W takim przypadku, nim implant zostanie wszczepiony, konieczne jest przeprowadzenie leczenia chorób, mogących utrudniać operację, podczas której wszczepia się implant. Implant nie może być wszczepiony także u kobiet, które są w ciąży – wszczepiony implant, a także proces jego wszczepiania, może być zbyt obciążający dla organizmu. Warto jest być otwartym w tych kwestiach, by uniknąć niekorzystnych skutków ubocznych.