Ból po wybielaniu zębów – co zrobić?

Obecnie możliwe jest wybielenie zębów nawet o kilka odcieni w ciągu jednego dnia. Wystarczy godzina w gabinecie stomatologicznym, aby po wyjściu z niego mieć śnieżnobiały uśmiech. Trzeba jednak liczyć się z tym, że może wystąpić nadwrażliwość zębów po wykonaniu zabiegu. Dolegliwości bólowe nie powinny jednak wzbudzać niepokoju. Mogą utrzymywać się przez kilka dni, dlatego warto w tym czasie zachować szczególną ostrożność, stosować odpowiednią dietę i trzymać się ściśle zaleceń stomatologa. Pora dowiedzieć się, ból po wybielaniu zębów co zrobić.

Jak długo bolą zęby po wybielaniu?

Po rozjaśnianiu uzębienia mogą pojawić się nieprzyjemne dolegliwości. Nadwrażliwość jest normalną reakcją organizmu. W przypadku profesjonalnego wybielania w gabinecie stomatologicznym ryzyko wystąpienia bólu jest niewielkie. Czasem nadwrażliwość utrzymuje się przez kilka dni, po czym ustępuje samoczynnie. Warto wiedzieć, ból po wybielaniu zębów co zrobić w celu złagodzenia dolegliwości. Istotne jest to, aby nie dopuścić do nasilenia symptomów, dlatego należy szczotkować zęby szczoteczką z miękkim włosiem. Dostępne są również specjalne pasty do zębów i płukanki do jamy ustnej przeznaczone dla osób z nadwrażliwością. Można także stosować preparaty zmniejszające przewodnictwo nerwowe, co zapobiega nadwrażliwości pozabiegowej.

Co pomaga na ból zębów po wybielaniu?

Jeśli ktoś odczuwa dolegliwości bólowe, to będzie interesować go, ból po wybielaniu zębów co zrobić. Najprościej jest oczywiście sięgnąć po tabletkę przeciwbólową. Będzie to doraźna pomoc, szczególnie przy nasilonych dolegliwościach. Godne polecenia są leki z paracetamolem. Można sięgnąć także po niesteroidowe leki przeciwzapalne. Warto jednak najpierw spróbować chłodnych okładów na policzek. Unikać powinno się gorących i zimnych napojów, kwaśnych produktów. Kolejną opcją będzie przeprowadzenie zabiegu lakierowania zębów przy użyciu preparatu o wysokiej zawartości fluoru. W ten sposób uzębienie zostanie dodatkowo wzmocnione. Jest to bardzo istotne po wybielaniu.

Ból po wybielaniu zębów co zrobić?

Osobom zastanawiającym się nad tym, ból po wybielaniu zębów co zrobić, można polecić preparaty zawierające hydroksyapatyt. Służą one do wzmocnienia szkliwa zębów, zneutralizowania nadwrażliwości. Dodatkową korzyścią będzie zredukowanie ryzyka próchnicy i paradontozy. Dobrym pomysłem jest także zastosowanie pasty zawierającej azotem potasu, który koi zakończenia nerwowe i blokuje wysyłanie sygnału o bólu do mózgu. Jest to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż sięganie po tabletki przeciwbólowe, które powodują różne działania niepożądane.

W sprzedaży znajdują się również specjalne zestawy do leczenia nadwrażliwości zębów, które stosuje się w gabinetach stomatologicznych. Mogą być także aplikowane w domowych warunkach przez pacjenta. Po wybielaniu zębów niezwykle istotne jest to, zadbać o ich remineralizację. Służą do tego specjalne żele, który zawierają związki aktywne wynikające w szkliwo. Zostaje ono wzmocnione, można też liczyć na wypełnienie mikropęknięć.