Implanty zębowe, najlepsza alternatywa dla osób mających problem z uzębieniem

W dzisiejszych czasach każdy bardziej lub mniej świadomie podąża za różnej maści modą. Chcemy wyglądać pięknie a co najważniejsze czuć się pięknie. Medycyna estetyczna oraz ogólny rozwój technologiczny dają nam wiele możliwości. Żyjemy w czasach gdzie praktycznie każda dolegliwość może spotkać się z pomocą ze strony fachowców. I to właśnie do ekspertów powinniśmy w pierwszej kolejności zgłaszać się z naszymi problemami również tymi związanymi z uzębieniem. To nic wstydliwego pójść po poradę do stomatologa czy ortodonty. Przeciwnie to brak dbania o siebie i przyczynianie się tym samym do chociażby problemów z uzębieniem powinniśmy uważać za faux pas. Jeśli Ty lub ktoś z Twojego otoczenia ma problemy z zębami dojrzałym i świadomym wyborem będzie podjęcie działania w tym kierunku.

Dlaczego implanty zębowe są najlepszą metodą odbudowy uzębienia?

Na implanty zębowe powinniśmy zdecydować się w wielu powodów. Należą one do stabilnego oraz rodzaju stałego uzupełnienia odtwarzającego powstałe przez lata braki w naszym uzębieniu.
Same implanty wyglądają oraz są odczuwalne w jamie ustnej tak samo jak w przypadku prawdziwych zębów. Mają to do siebie, że utrzymują tkankę kostną wraz z dziąsłami w niezmiennej pozycji zapewniając tym samym wysiej jakości estetykę uśmiechu oraz dalej podkreślają naturalne rysy twarzy. Kolejną zaletą jest to iż same w sobie nie wymagają szlifowania zębów aby je przymocować. Są również polecane gdyż potrafią wyeliminować dyskomfort oraz uczucie niepewności często związane z luźnymi, niezbyt dobrze dopasowanymi protezami.
Implanty są wykonywane z najwyższej jakości materiałów i nie wymagają do utrzymania ich w jamie ustnej absolutnie żadnych klejów.

Co to są implanty zębowe

Implanty zębowe charakteryzują się strukturą umożliwiającą po prostu odtworzenie zęba, którego straciliśmy. Implant stanowi swoistą podstawę konstrukcji gdyż jest on śrubą wszczepianą w miejsce, w którym to wcześniej znajdował się naturalnie korzeń zęba. Na samym implancie montuje się tak zwaną koronę protetyczną, która jest dopasowana do reszty uzębienia kolorystycznie. W dzisiejszym świecie medycyna posunęła się bardzo do przodu. Sama stomatologia pozwala na wykonywanie implantów z różnej tekstury materiałów. Do ostatecznego wyboru jest uprawniony stomatolog, który kieruje się doświadczeniem oraz uwzględnia w miarę możliwości oczekiwania pacjenta. Ważna jest budowa anatomiczna kości. Ostatecznie to jakim implant zakupi klient jest uzależnione również od jego środków finansowych.

Jak dbać o implanty zębowe

Tuż po samym zabiegu wszczepienia implantu zębowego należy zdecydowanie przestrzegać zaleceń, które przyczynią się do zmniejszenia dolegliwości oraz będą miały wpływ na przyspieszenie gojenia się. Kiedy będziemy po wykonaniu zabiegu nie powinniśmy spożywać posiłków przez kilka godzin. Kiedy minie około siedem dni od wszczepienia implantów, nasze dbanie o higienę jamy ustnej powinno wrócić do normalności. I tak dbanie o naszą jamę ustną powinno odbywać się co najmniej dwa razy dziennie. Najczęściej zalecane są stosowanie miękkich, manualnych szczoteczek czyszczenia korony, przydatne będzie stosowanie bakteriobójczej pasty do zębów.