Kiedy wychodzą zęby mądrości?

Wiele osób zastanawia się, kiedy wychodzą zęby mądrości. Wiele zależy w tej kwestii od konkretnego człowieka. Okazuje się, że zęby mądrości wyrastają jako trzecie zęby trzonowe przeważnie pomiędzy 17. a 25. rokiem życia. Jednakże u pewnych ludzi ich wyrzynanie nierzadko trwa nawet do 42. roku życia bądź nie pojawia się w cale. Warto zauważyć, że zęby mądrości przysparzają wiele dolegliwości bólowych, zwłaszcza wtedy, gdy zaczynają rosnąć. Ponadto mogą też powodować wszelakie wady zgryzu. Co więcej, z tych bądź wielu innych powodów bardzo dużo pacjentów ma usunięte ósemki. Dobrze wiedzieć, kiedy wychodzą zęby mądrości.

Po czym poznać że rośnie ósemka?

Wiele pacjentów zastanawia się, kiedy wychodzą zęby mądrości oraz po czym poznać, że rosną. Okazuje się, że ósemki pojawiają się wtedy, kiedy szczęka oraz żuchwa są już w pełni ukształtowane. Nierzadko jest tak, iż ich wyrastanie powoduje rozstawienie reszty zębów, krwawienie, a ponadto obrzęk dziąseł. Do tego trzeba doliczyć ucisk na nerw, co nierzadko powoduje nieprzyjemne dolegliwości.

Mowa w tym przypadku przede wszystkim o nieznośnym bólu. Jak się okazuje, pierwszym objawem wyrzynania ósemek jest przede wszystkim zaczerwienienie, opuchlizna, a nierzadko też tkliwość dziąsła. Często jest tak, że pojawia się też krwawienie dziąsła, bowiem trzonowiec musi je przebić, żeby wydostać się na zewnątrz. Wiąże się to z dolegliwościami bólowymi. Dlatego pojawiają się sytuacje, że dochodzi do stanu zapalnego zębów mądrości, który przebiega razem z podwyższoną temperaturą, powiększeniem węzłów chłonnych, a także ropną wydzieliną o charakterystycznym smaku.

Do tego trzeba doliczyć silny ból oraz intensywny zapach. Innym objawem wyrzynania się ósemek jest ból szczęki oraz uczucie rozpierania. Na samym początku pojawia się z tyłu, jednakże dość szybko promieniuje na dziąsła, podniebienie, a także połowę twarzy oraz głowy. Dodatkowo może promieniować nawet na zatoki oraz ucho, co jest bardzo problematyczne. W takim przypadku niezbędna jest wizyta w gabinecie stomatologicznym. Najlepiej postawić na usługi oferowane przez renomowanego stomatologa. Warto zauważyć, że wszelakie dolegliwości bólowe trwają od paru do parunastu dni, po czym powinny całkowicie ustąpić oraz pojawić się znowu w czasie następnego etapu wyrastania ósemki.

Nierzadko jest tak, że opuchlizna oraz ból zębów mądrości uniemożliwia otworzenie ust, a ponadto poruszanie żuchwą. Powoduje to upośledzone spożywanie stałych pokarmów oraz wady wymowy. W wielu przypadkach dolegliwości są tak silne, iż znacznie obniżają samopoczucie pacjenta, a dodatkowo utrudniają codzienną aktywność oraz funkcjonowanie. Jest to bardzo problematyczne dla wielu pacjentów. Dobrze wiedzieć, kiedy wychodzą zęby mądrości.

Jak długo boli wychodząca ósemka?

Bardzo dużo pacjentów zastanawia się, kiedy wychodzą zęby mądrości. Ponadto nie wiedzą oni, jak długo boli wychodząca ósemka. Okazuje się, że ból w czasie wyrzynania ósemki może trwać od paru do parunastu dni. Objawia się naprzemiennie z epizodami wyciszenia dolegliwości. Wynika to przede wszystkim z tego, że ósemki nie rosną w sposób ciągły, jednostajny, lecz etapami. Warto zauważyć, że w miarę narastania stanu zapalnego, ból jest coraz rozleglejszy, a dodatkowo obejmuje dziąsła oraz podniebienie. Taki stan zdecydowanie wymaga interwencji stomatologa. Często ósemki są zalecane do ekstrakcji. W przypadku jednak, gdy wyrosły prawidłowo i nie powodują żadnych dolegliwości bólowych, specjaliści zalecają ich zostawienie.

Co robić gdy rośnie ząb mądrości?

Sporo osób nie wie, co robić, kiedy rośnie ząb mądrości. Przede wszystkim warto postawić na domowe sposoby. Dobrym rozwiązaniem okazuje się płukanie jamy ustnej. Jest to skuteczny sposób na złagodzenie bólu związane z wyrzynaniem się zębów mądrości. Jest to bardzo prosta metoda, która zdecydowanie powinna przynieść ulgę. Należy wsypać łyżeczkę soli do kubka ciepłej wody, a kolejno wymieszać aż do rozpuszczenia.

Jamę ustną trzeba płukać przez około 50 sekund, a kolejno wypluć zawartość do zlewu. Jak się okazuje, zgodnie z potrzebą powtarzać należy tę procedurę wielokrotnie w czasie doby. Innym skutecznym sposobem na dolegliwości bólowe związane z rośnięciem zęba mądrości jest benzokaina. Skutecznie uśmierza ona ból. Jest to bardzo prosty sposób na poradzenie sobie z wyrzynającym się zębem mądrości, zwłaszcza w przypadku, kiedy ból uniemożliwia wykonanie codziennych obowiązków i nie zanika po wypróbowania innych metod. Śmiało można zaopatrzyć się w produkt na bazie żelu, który zawiera 20 proc. benzokainy, a kolejno pokryć nim miejsce wyrzynania się zęba.

Co więcej, najlepsze rezultaty przynosi osuszenie tego typu obszaru tuż przed nałożeniem preparaty. W przypadku poważniejszych dolegliwości bólowych związanych z zębami mądrości należy udać się do specjalisty. Nierzadko jest tak, że domowe sposoby nie wystarczają na ból i należy udać się do specjalisty celem leczenia. W tym przypadku najlepiej postawić na renomowaną klinikę dentystyczną, bowiem liczy się jakość zabiegów.