Kortykotomia efekty i zalecenia po zabiegu

Zdrowe, białe i proste zęby to marzenie niemal każdego. To, jaki mamy uśmiech, w dużej mierze wpływa na naszą prezencję. Osoby z niedoskonałym uzębieniem często borykają się z kompleksami. Nierzadko prowadzą one do unikania uśmiechania się, a czasem nawet do mówienia z zasłanianiem ręką ust. Dlatego warto korzystać z pomocy specjalistów.

Kortykotomia – co to jest?

Najczęściej kwestia pięknego uśmiechu sprowadzana jest do bieli zębów. Tymczasem równie istotne jest zachowanie prawidłowego zgryzu. Z tego powodu wielu pacjentów decyduje się na noszenie aparatu ortodontycznego. Nie zawsze to jednak wystarczy. Bywają przypadki, gdy niezbędne są dodatkowe zabiegi.

Duża część osób, która decyduje się na korektę zgryzu, boryka się z pewnym problemem. Druty z aparatu oddziałują na zęby z pewną siłą, co czasami prowadzi do odczuwania bólu. I tu z pomocą przychodzi pewien zabieg. Kortykotomia efekty przynosi natychmiastowo, zapewniając pacjentowi ulgę. Jest to zabieg, który polega na wykonaniu nacięcia na blaszce kostnej. Dzięki temu zlikwidowane lub ograniczone zostają opory kostne, co znacznie ułatwia przeprowadzanie leczenia ortodontycznego, w tym również w formie noszenia aparatu nazębnego.

Kortykotomia – przebieg zabiegu

Osoby, które obawiają się zabiegu z powodu strachu przed bólem, nie mają powodu do zmartwień. Pacjent zostaje bowiem znieczulony. Pierwszym etapem operacji jest otworzenie dziąsła. Następnie specjalista przy pomocy małej piły piezoelektrycznej dokonuje nacięcia blaszki kostnej. Odbywa się to w orientacji pionowej względem korzenia zęba. Na końcu należy zaszyć otwarte dziąsło.

Zabieg kortykotomii – efekt

Usługa tego typu polecana jest osobom, które odbywają leczenie ortodontyczne. Kortykotomia efekty daje kojące. Przede wszystkim zmniejsza ból odczuwany przez pacjenta w trakcie noszenia aparatu.

Co więcej, nacięcie pionowe blaszki kostnej ułatwia przesuwanie się zębów. Dzięki temu łatwiej o korektę krzywego uzębienia. Kortykotomia znacznie przyspiesza leczenie ortodontyczne i skraca czas potrzebny na noszenie aparatu. Przeprowadzenie tego zabiegu w dużym stopniu zmniejsza też ryzyko powstawania resorpcji korzenia zębowego.

Coraz częściej ortodonci zwracają również uwagę na fakt, że kortykotomia efekty ma także w przypadku walki z recesją, czyli zanikiem szyjek zębowych. U pacjentów, u których przeprowadzono ten zabieg, ryzyko cofającego się dziąsła znacznie spadło.

Czy kortykotomia jest dla każdego?

Nie jest to zabieg, który specjalista może zaproponować każdemu. Najczęściej przyjmuje się, że przeprowadza się go na pacjentach powyżej dwudziestego roku życia. Choć nie wiek jest tu najistotniejszy.

Chodzi o to, by pacjent miał w pełni ukształtowane kości szczęki. Dlatego bariera dwudziestu lat jest symboliczna, najczęściej bowiem w tym wieku proces ten się kończy. Należy jednak mieć na uwadze, że jest to kwestia indywidualna. Dlatego niektórzy pacjenci będą mogli poddać się kortykotomii w młodszym wieku, a inni będą musieli poczekać jeszcze dłużej.